vrijdag 9 november 2007

Goedkoop alternatief voor 0900-nummers

Ik stuitte een paar dagen geleden op een website, waar ik hier in Spanje helaas niets aan heb, maar waar ik veel gebruik van zou maken als ik in Nederland zou wonen. Ene Alex heeft zich ten doel gesteld om de 0900-nummers uit te roeien en doet dat door voor ieder 0900-nummer een alternatief te zoeken. Toen ik nog in Nederland woonde stoorde ik me altijd mateloos aan het feit dat steeds meer bedrijven overgingen op 0900-nummers. Vooral vervelend als het gaat om een helpdesk en je wordt een half uur of meer in de wacht gezet! Voor mijn adsl-verbinding was ik erg blij met XS4ALL omdat die, ook voor de helpdesk, een gewoon 020-nummer hanteren. De lijst van Alex is behoorlijk lang, en de meeste banken komen er in voor, internetbedrijven, luchtvaartmaatschappijen, enz. Een aanrader om als bookmark op te nemen (of als favoriet bij de internet explorer): www.vraagalex.nl.

Geen opmerkingen: