zaterdag 3 november 2007

Firefox laat plaatje niet zien

In mijn vorige bericht heb ik een kopie opgenomen uit google maps om onze woonplaats aan te duiden, echter Firefox, mijn internet browser, toonde het plaatje niet. Slechts een klein vierkantje werd getoond. En dat terwijl ik de optie "Load images automatically" echt aan heb staan. Ondanks dat ik uit principe Microsoft producten niet gebruik (helaas heb ik Windows XP nodig anders...), heb ik toch even met Internet Explorer 7 het blog bekeken, en daar wordt het plaatje mooi getoond. Hmm... Maar gelukkig, andere Firefox gebruikers, vond ik al vrij snel de oplossing. Als je met de muis het vierkantje aanwijst, en dan op de rechter muisknop klikt, en dan de optie "Block images from ......" kiest, dan wordt de pagina opnieuw opgebouwd en verschijnt er een gele balk in de browser met de tekst "Firefox will now always block images from ......". Ook is er voor de optie "Block images from ......." een vinkje verschenen. Nu zijn dus alle plaatjes geblokkeerd omdat we daar bewust voor gekozen hebben. Nu gaan we de blokkering weer ongedaan maken. Herhaal dit proces en je zult zien dat na het opnieuw opbouwen van de pagina het plaatje getoond wordt. Ook is de tekst in de gele balk vervangen door "Firefox will now allow images from .....". Klik daarna de gele balk weg via het kruisje aan de rechterkant.

Ik zal ongetwijfeld in de toekomst het onderwerp Firefox nog wel eens aansnijden, daar ik zeer tevreden ben over deze browser. Ik raad dan ook iedereen aan om Firefox te gaan gebruiken, niet alleen omdat het gratis is, maar ook omdat het veiliger is dan Internet Explorer. Je bent dan toch wat minder gevoelig voor hackers en andere kwaadwillenden. Downloaden kan bijvoorbeeld op deze site: http://www.spreadfirefox.nl/

Geen opmerkingen: