dinsdag 1 januari 2008

Vodafone perikelen

Allereerst wil ik van de gelegenheid gebruik maken om alle lezers van dit blog een gelukkig 2008 toe te wensen. Ik neem aan dat in Nederland weer miljoenen euros in rook zijn opgegaan op oudejaarsavond en nieuwjaarsochtend, hier in Spanje is dat wat minder gebruikelijk. Hoewel ik de indruk heb dat ook hier de miljoenen euros wel op gaan maar meer verspreid over het hele jaar.

Nu ADSL op ons adres niet mogelijk blijkt te zijn, ben ik naar een winkel van Vodafone geweest om eens te informeren naar hun internet mogelijkheden. Het principe is heel simpel. Je neemt een contract met een minimum duur van 1,5 jaar en overal waar 3G dekking is kun je internetten. Je voelt hem natuurlijk al aankomen: hoe weet ik of ik thuis 3G dekking heb want 1,5 jaar à €30,- per maand voor het goedkoopste en €70,- per maand voor het duurste contract is een hoop weggegooid geld als je geen dekking hebt! Dus ik stelde die vraag in de winkel en het antwoord was dat ik maar een buurman of buurvrouw moest vinden die video gesprekken kan voeren met de mobiele telefoon want dat kan alleen maar als er 3G dekking is. Weer zo'n typisch Spaans antwoord waar je op zich weinig mee kan. Zie je het al voor je? Moet ik alle huizen in een straal van een kilometer of zo afgaan om te vragen of ze allereerst Vodafone hebben en ten tweede videogesprekken kunnen voeren? Videogesprekken kan trouwens alleen met de modernere duurdere toestellen denk ik. Maar gelukkig kennen we mensen een paar straten verderop die mogelijk kandidaat zouden kunnen zijn voor het hebben van dit soort moderne speeltjes: jonge succesvolle mensen. Ik er naar toe, en of ze videogesprekken kunnen hebben weet ik niet maar ze hebben wel internet van Vodafone, zeggen ze. Dat ik denk dat ik het er toch maar op ga wagen om een contract af te sluiten.

Geen opmerkingen: