vrijdag 25 januari 2008

Vodafone perikelen (vervolg van 1-1-2008)

Nou, ik heb nog steeds de knoop niet doorgehakt. Ik heb uiteindelijk van de Vodafone winkel in Tarragona (hier in El Vendrell had ik de indruk dat ze niet echt op de hoogte waren) te horen gekregen hoe de vork in de steel zit. Als er 3G dekking is dan kun je videogesprekken en breedband internet (1 - 3Mb) ontvangen. Is die dekking er niet dan val je terug op GPRS, wat een snelheid heeft van slechts 128Kb. Dit is het dubbele van de snelheid van een inbelmodem, waar de meeste mensen lang geleden mee begonnen zijn. GPRS dekking heb je als je dekking hebt voor gewone telefoongesprekken, en die dekking hebben we hier thuis wel. Maar ja, ik ben bang dat 128Kb te langzaam is voor mij, aangezien ik er mijn brood mee moet verdienen. Ik vind de 1Mb die we nu hebben vaak al te langzaam. Dus ik zit voor een lastig dilemma. Aan de ene kant is de huidige satellietverbinding op dit moment te kostbaar gezien de financiƫle situatie. Aan de andere kant kan ik met 128Kb niet werken. Ik moet deze week de beslissing nemen want de satellietverbinding is al opgezegd met ingang van 3 februari, maar dat kan voor 31 januari ongedaan gemaakt worden. Moeilijk moeilijk moeilijk!

Geen opmerkingen: