zondag 23 december 2007

Telefonica ellende (vervolg van 12 december)

Ik kan me niet meer herinneren of de technicus van Telefonica diezelfde dag kwam of de dag erna, maar op een gegeven moment stond hij voor de deur. Natuurlijk onaangekondigd, tegen de belofte in. Gelukkig waren we thuis, anders hadden we weer dagenlang gewacht, van waar blijft hij nou. Want zoals je al raadt laten ze geen briefje achter, en ook bellen ze niet de volgende dag om een nieuwe afspraak te maken. Maar ja, er zijn mensen die zeggen dat ik niet moet zeuren en gewoon blij moet zijn dat er iemand gekomen is. Dit bleek dus iemand van de telefoon afdeling te zijn, niet van de ADSL afdeling. Zijn constatering was dat de telefoonlijn helemaal in orde was dus daar hield het voor hem op. Dus de ADSL afdeling maar weer gebeld. Meerdere keren verspreid over meerdere dagen. En iedere keer was er weer wat: ze konden onze klacht niet registreren want de computer accepteerde het niet, ja ze zouden een technicus sturen die natuurlijk niet kwam, de vorige klacht is verdwenen uit de computer dus alles maar weer overnieuw. En gedurende dat alles moet je natuurlijk alle moeite doen om de kalmte te bewaren want het is tenslotte niet de schuld van de persoon die je aan de lijn hebt. Na ongeveer een week kwam uiteindelijk de aap uit de mouw. Eindelijk kregen we iemand aan de lijn die wist wat er aan de hand was. Wat bleek nu? In de centrale bevinden zich bucles. Een bucle is waarschijnlijk een aantal telefoonaansluitingen van een groep huizen. De bucle waar wij op zitten kan maar 4 ADSL aansluitingen hebben en die heeft er al 4! Dus onze buurman die zijn aansluiting alleen maar gebruikt voor plezier heeft geluk gehad dat hij het eerder aanvroeg dan wij. Helaas pindakaas. En natuurlijk kan er geen aanvraag ingediend worden om de bucle uit te breiden. Ik heb maar niet gevraagd waarom al die verschillende mensen die we aan de lijn gehad hadden dit niet wisten of niet uit hadden kunnen vinden..... Dus aan de ene kant zijn we gefrustreerd dat het allemaal zo gegaan is, maar aan de andere kant zijn we blij dat we weten waar we aan toe zijn. Nu ga ik me verdiepen in internetten via het mobiele netwerk van Vodafone, eens kijken of dat een alternatief kan zijn.

Geen opmerkingen: