woensdag 12 december 2007

Telefonica ellende

Na bijna een jaar internet via de satelliet te hebben gebruikt, wat peperduur is, kwam ik erachter dat er sinds kort ook ADSL beschikbaar is op onze locatie. Hoera, dacht ik. Eindelijk kunnen de maandelijkse kosten omlaag. Telefonica (wat in Nederland KPN is) gebeld, maar helaas, ADSL is bij u niet beschikbaar, kreeg ik te horen. Vreemd, want mensen die 100 meter verderop wonen hebben het wel gekregen. Dus ik dacht slim te zijn en ging een poging wagen om het via internet aan te vragen. Daar bood Telefonica ADSL 10Mb + telefonie aan voor €44 per maand, en dat leek me wel interessant. En volgens de website was het hier nog beschikbaar ook (op telefoonnummer). Ik blij, en heb het aangevraagd. Ik kreeg zelfs via email een bevestiging! Ik was in de zevende hemel. Volgens de bevestiging zou het vóór 12 november geïnstalleerd worden en zou ik een gratis router krijgen. De router kwam inderdaad, precies op 12 november. Ik heb hem aangesloten op de telefoonlijn, precies zoals in de handleiding staat beschreven, maar het ADSL lampje ging niet branden. Dus maar weer bellen met Telefonica. Bueno señor, wat u besteld heeft is helemaal niet beschikbaar op uw locatie! Er ging van alles door me heen op dat moment, waarom zei de website daar niks van, waarom kreeg ik dan een bevestiging, waarom hadden ze niet even vóór de 12e kunnen bellen of schrijven, waarom stuurden ze dan een router? Maar goed, het meisje dat ik aan de lijn had kon daar natuurlijk geen antwoord op geven, dus ik vragen wat er dan wel beschikbaar was. Nou, ADSL 1 Mb + telefonie was wel beschikbaar. OK, zei ik meteen, doe dat dan maar. Dus zij heeft de vorige bestelling geannuleerd (zei ze) en de nieuwe bestelling geplaatst. Vóór 10 december zouden we het krijgen, en een paar dagen voor deze datum dacht ik, ik zal ze eens bellen om te informeren hoe het er mee staat. Nou, weer een verrassing. We waren al op 22 november aangesloten (waarom konden ze dat niet even laten weten?). Nou zei ik, dat is niet waar, want het ADSL lampje van de router brandt nog steeds niet. Dan moest ik de technische dienst van ADSL maar bellen. Je voelt het waarschijnlijk al aankomen, sinds dat moment wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd, en er gebeurt niks. Vanochtend werd ik gebeld door een man van de technische dienst dat ze vandaag vóór 17 uur langs zouden komen, maar eerst even zouden bellen om te checken of we wel thuis zouden zijn. Je raadt het al, het is nu 15 uur en ze hebben nog niet gebeld. Die komen dus waarschijnlijk niet. Zodra dit verhaal een einde krijgt (goed of slecht) dan laat ik het weten.

Geen opmerkingen: