zaterdag 8 december 2007

Argenta

Ik kreeg net een email van de Argenta bank dat de rente van de spaarrekening verhoogd is met 0,25% naar 4,25%. Goed nieuws! Ja, je leest het goed, ik hou nog steeds mijn rekening in Nederland aan. De Spaanse banken brengen voor praktisch alles kosten in rekening, en daar heb ik geen trek in. En van de Nederlandse banken is Argenta verreweg de goedkoopste. Hoe ik dat weet? Nou simpel, alles is gratis. Echt alles! Ook de bankpassen. Dus 3 jaar geleden, toen ik er per ongeluk achter kwam dat Argenta de spaarrekening had met de hoogste rente en zonder rare condities zoals maandelijks een bedrag storten of een boete percentage bij opname, en dat alles gratis was, besloot ik meteen om over te stappen van de Postbank naar Argenta. Ik opende een bank- en spaarrekening en met behulp van de overstap service wordt alles wat automatisch van de girorekening afgeschreven wordt, voortaan van de Argenta rekening afgeschreven. Ze werken 100% via internet, dus je krijgt ook geen rekeningafschriften. Een zorg minder als je gaat emigreren nietwaar? Ik trek hier regelmatig geld uit de muur met de bankpas en ook pin ik af en toe in de supermarkt. Werkt prima. Nou ik hoop dat ik commissie van ze krijg want ik ben toch reclame voor ze aan het maken! In ieder geval raad ik iedereen aan om de overstap te wagen, je zal er geen spijt van krijgen. Hier geldt wat voor ieder product geldt: waarom zou je betalen voor iets dat je ergens anders gratis kunt krijgen?

Geen opmerkingen: